2017. okt 06.

Érkezés Szarajevóba

írta: Tulemme

Közel 50 perc repülés után ma délelőtt megérkeztünk Szarajevóba. Ennyi idő alatt érek le Kecskemétre, ha a Népligetnél nincs dugó és taposom a gázt az autópályán...
A WizzAir járata jelenleg hetente kétszer, hétfőn és pénteken, repül ide a délelőtti órákban.

Rögtön a repülőről való leszállás után átestünk egy gyors útlevél ellenőrzésen, majd már kint is voltunk az érkező váróban. Megtettük a szokásos körünket egy szimpatikus bankautomata felé, levettünk 100 KM-et és már indultunk is buszt keresni.

Aki most meglepődik, hogy "dehát idegen, ráadásul nem EU országban pénzt felvenni?!", annak nemsokára egy külön posztban leírom, miért nem érdemes manapság pénzt váltani előre.

A reptérről kilépve azonnal megláttuk a hatalmas Autobus táblát, amely cirka 5KM/fő összegért bevitt a városba.

1 KM = cca 160 HUF

A reptérről a belvárosba közel 30 perc kellemes buszozással lehet beérni, mivel maga a reptér a külváros közepén helyezkedik el. Nagyjából úgy, mintha otthon Vecsés utolsó házainak hátsó kertje a repülőtér leszállópályájával lenne határos. Komolyan elgondolkodtató, hogy lehet abban a zajban meglenni. Bár persze nem hinném, hogy a főváros picinke repterében annyira tűrhetetlenül hatalmas forgalma lenne.

dsc_2452.JPGBelvárosi furcsaságok

A belvárosba érkezve rögtön meg is találtuk az első néhány furcsaságot és nevezetességet. Felsétáltunk az egyik közeli dombra megnézni egy híres temetőt, ahova évszázadokon át temetkezett a helyi lakosság egészen a 2000-es évek elejéig, és ahol a fejfákon ciril betűs, bosnyák, arab és latin feliratok olvashatók gyönyörű faragott betűkkel.

dsc_2461.JPGFaragott fejfák az Alifakovac temetőben

Mivel sajnos egész nap csöpögött az eső és csak akkor állt el, mikor épp valamelyik múzeumot néztük meg, így túl sokat nem sétáltunk az utcákon, inkább csak beltéri helyeken művelődtünk, de így is rengeteget láttunk.

A megtekintett látványosságokról részletesebben és képekkel egy következő posztban írok.

Mindenesetre azt elmondhatom, hogy az első benyomásom a városról hihetetlen pozitív. Tiszta, hangulatos, balkánian kaotikus.

dsc_2475.JPGA "balkáni káosz" első jele: az egysávos,
de kétirányú utca garázzsal kiszélesítve