2019. feb 22.

Célok - avagy hogyan lehet túlélni az egyedüllétet és a munkanélküliséget

írta: Tulemme
Célok - avagy hogyan lehet túlélni az egyedüllétet és a munkanélküliséget

Lassan 2,5 hónapja vagyok munkanélküli és ebből egy teljes hónapja vagyok kint.

Egy olyan személyiségnek, akinek a mindennapokban jót tesz a rutin és szereti elfoglalni magát az ennyi ideig tartó "semmittevés" még ha jól is esik, egy idő után megterhelő. Igaz, hogy amíg még Pesten voltam nem igazán adódott lehetőség pihenésre a végtelennek tűnő elintézendő dolgok listája mellett, azonban amióta kint vagyok a feladataim száma radikálisan lecsökkent. 

Az első reakció ilyenkor a fellélegzés. Igen, érdemes kihasználni a lehetőséget a pihenésre, hiszen évek óta nem volt ennyi szabadon felhasználható időm. Végre le tudok ülni megnézni a sorozatomat. Ebben az évben már elolvastam öt könyvet. (Referenciaként ennyit nagyjából az elmúlt két évben sikerült befejezni munka mellett.)
Elkezdtem felfedezni a várost, a környéket. Mára már GPS nélkül el tudok jutni szinte bárhova a környéken.

Viszont ezek is hamar lecsengenek, és olyankor jön a hiány. Érzed, hogy valami nincs rendben. Telnek a napok, teszed, amit tenni kell de valahogy nem elég. 

Az elmúlt években újra meg újra megtanultam, hogy egy embernek mindig kell legyenek céljai. Nem muszáj nagy dolgokra gondolni, hiszen annál nagyobb az esély a bukásra így kisebb is a motiváció. Olyan célok kellenek, amiket el lehet érni, de meg is kell értük dolgozni.

A múlt héten volt az a fordulat, ami elhozta ezeket a pontokat.

  1. Gym
    Beiratkoztam a helyi leisure centre-be, amit magyarul leginkább szabadidőközpontnak tudunk nevezni, de ez attól több. Fittness órák, konditerem, uszoda, focipálya és egyéb szolgáltatások havi 32 fontért.
    Mivel hétköznapokon ráérek így naponta, sőt néha napi 2x is eljárok vagy órára vagy a kondiba. Mivel itt táncolni (hát még twerkelni) nem igazán van lehetőség, találtam két új szenvedélyt: PowerHoop és BoogieBounce. Az első egy nehéz hulahopp karikával történő edzésforma, a második egy mini trambulinon pattogás közben mindenféle gyakorlatok.
    Célkitűzés: formába jönni!
  2. Cadw
    Cadw walesiül azt jelenti megőrizni. Ez a szervezet felelős a legtöbb vár fenntartásáért, így ha valaki kiváltja náluk a tagságot (egy évre két főre 70 font) minden várat ingyen látogathat és emellett további kedvezményeket vehet igénybe.
    Én már három várat meg is néztem ezzel a kártyával de erről majd külön posztban.
    Célkitűzés: minél több várat megnézni Walesben!
  3. Python
    Talán ez a pont az, ami a legkaotikusabb az elhatározások közül. Az alap elképzelés az, hogy bár értek sok mindenhez, érthetnék még több dologhoz, Felmerült, hogy mi lenne, ha az Android kurzushoz hasonló online tanfolyamokat nézegetnék és megtanulnék valamit amíg fennáll ez az időkeret. Így többek között belekezdtem egy Python alapozó kurzusba, de néhány másik témát is lementettem már magamnak.
    Célkitűzés: megtanulni valamit (vagy legalább rájönni, hogy mivel akarok mélyebben foglalkozni a továbbiakban)

Furcsa, de érdekes érzés volt, hogy attól a pillanatól ahogy ezeket eldöntöttem, máris elkezdtem jobban érezni magam. Reggelente időben kelek, egészségesebben eszem, motivált vagyok és haladok. A következő lépés kitartani az elhatározások mellett. 

Azt viszont mindenkinek ajánlom, hogy ha hasonló helyzetben találja magát ne hagyja elveszni ezeket az értékes pillanatokat. Ritka az életben egy ilyen lehetőség, ki kell használni a maximumig!

Szólj hozzá

gondolatok tanács 2019 walesi élet